Montag, 1. April 2013

Day #015 in space - Lay your ashes down


 A few days I had a haunting melody in my ear, it was "The ship song" from Nick Cave. In addition to that I had the sentence "I'm gonna lay your ashes down" in an interior monologue in my mind, what also seems to be part of a song: I was able to put both out of my head with this spread in my journal. Among fragments of those two songs I added lines of more songs that I like and which fitted with the slightly lugubrious atmosphere of this page.
The word "winter" is a newspaper headline I've put on the page before everything else but it also fits.








Einige Tage lang hatte ich diesen Ohrwurm von Nick Cave: The Ship Song. Ich habe ihn rauf und runter gehört. Dann spukte da noch dieser andere Spruch in meinem Inneren herum, der scheinbar auch aus einem Songtext stammt: "I'm gonna lay your ashes down". Beides habe ich aus meinem Kopf rausbekommen, indem ich diese Doppelseite gemacht habe. Ich habe noch weiter Zeilen aus Songtexten hinzugefügt, die mir gefallen und die zu der schwermütigen Stimmung dieser Doppelseite passen.
Das Wort "Winter" klebte vorher schon auf der Seite ,passt ja aber ebenfalls zur Stimmung.


When the page was finished, a feather was blown down from my shelf. It fittet perfectly and so I glued it to the page.

Als ich schon fertig war wurde noch eine Feder von meinem Regalbrett heruntergeweht. Da liegen einige von einem Bastelprojekt. Sie passte perfekt zur Seite und ich habe sie noch zusätzlich drauf geklebt.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen